Autor: Gonzalo Portero

Alumnes de 3r d´ESO de Tecnologia munten un carretó

Es tractava de fer servir l’activitat de la construcció d’un cotxe per a ensenyar de forma aplicada continguts del temari de Tecnologia i de V. Plàstica. De retruc, vam participar en la Cursa de Carretons de la Festa Major de la Creu Alta.

Vam treballar aquests continguts: mecànica, el procés tecnològic, interpretació de dibuixos en dièdric i en axonomètric, estructures, materials, etc. La Cursa va ser tot un èxit i tots vam gaudir de valent!!!.  Aquesta activitat no s’hauria pogut fer sense el compromís tan responsable que van tenir els alumnes, sense la col.laboració de l´AMPA (ens va posar una furgoneta), i sense l´aportació econòmica dels alumnes (cadascú va posar 5 € ) i de l’Escola (la Direcció va aportar 200 € )… Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO de com va anar aquesta experiència tan interessant.

Alumnes de 1r van al riu a capturar tardígrads microscòpics

La Victoria, el Han, l´Oriol, el Dani i l´Arnau estan fent un treball de recerca envers els tardígrads. Es tracta d´uns animals microscòpics molt peculiars, ja que  els científics asseguren que poden sobreviure a temperatures extremes.

Ells volen comprovar si això és cert posant-los primer en aigua bullent, i després ficant-los al congelador. El primer pas d´aquesta recerca era anar a capturar tardígrads, i per això aquest dissabte van anar al riu amb la intenció a agafar diverses mostres de molses, líquens i algues… Dilluns vinent, al col.legi,  observaran aquestes mostres al microscopi per a veure si hi ha algun tardígrad dintre de les mostres, i si troben algun, més endavant faran l´experiment de la temperatura… Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO de com va anar aquesta experiència tan interessant.

Alumnes de 1r d´ESO participen a la Cursa de Carretons de la Creu Alta

Es tractava de fer servir l’activitat de la construcció d’un cotxe (i  la seva decoració) per a ensenyar continguts del temari de Tecnologia (i de V-Plàstica) d´una forma aplicada (participant en la Cursa de Carretons de la Creu Alta).

Concretament, vam estudiar: el procés tecnològic, tipus de materials, estètica i funció, el dibuix tècnic en sistema dièdric, el dibuix tècnic en sistema axonomètric, el dibuix artístic i  molt especialment tot el temari relatiu a les estructures (els alumnes van comprovar que els decorats no se sostenien si no es construïa  prèviament una estructura ferma sobre la qual poder recolzar els decorats). La Cursa va ser tot un èxit, ja que la part mecànica dels cotxes va resistir perfectament  i  la part estètica fins i tot ens va fer  guanyar un Premi al disseny més original. Aquesta activitat tan motivadora no s’hauria pogut portar a terme sense el compromís actitudinal tan responsable que van tenir els alumnes. Donar les gràcies a l’Escola per la important aportació econòmica que va fer; a Secretaria per gestionar  tota l’allau de materials que van arribar, a l´AMPA per ajudar-nos econòmicament/logísticament; i als professors per haver estat tan empàtics suportant totes les molèsties que aquesta activitat els va poder ocasionar. Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO de com va anar aquesta experiència tan interessant.

1r d´ESO munta 5 cotxes a l’assignatura de tecnologia

Es tractava de fer servir l’activitat de la construcció d’un cotxe per a ensenyar continguts del temari de tecnologia d´una forma aplicada (pràctica).

Concretament, vam estudiar: el procés tecnològic, tipus de materials, el dibuix tècnic en sistema dièdric, el dibuix tècnic en sistema axonomètric, i també tot el temari relatiu a les estructures. Aquesta activitat tan motivadora no s’hauria pogut portar a terme sense el compromís actitudinal tan extremadament responsable que en tot moment van tenir els alumnes. ENHORABONA I GRÀCIES a TOTS ELS ALUMNES!. També donar les gràcies a l’Escola per la importantíssima aportació econòmica que va haver de fer; a Secretaria per gestionar de forma tan amable tota l’allau de materials que van arribar; i un agraïment molt especial a l´AMPA per ajudar-nos econòmicament i  també logísticament (van posar una furgoneta per a portar-nos tots els materials). QUAN TOTS MULTIPLIQUEM EL VALOR EDUCATIU D´ALLÒ QUE ES FA TAMBÉ ES MULTIPLICA !!!!!. Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO de com va anar aquesta experiència tan interessant.

L´ExpoBertran va ser tot un èxit en el dia de Portes Obertes

Entre les moltes activitats que es van fer durant la celebració del Dia de l´Escola una d’elles va ser la Mostra de Treballs Escolars de l´ESO (L´ExpoBertran). Es tractava de mostrar als pares aquells treballs, de gran qualitat, que sovint fan els seus fills a classe i que moltes vegades no són coneguts en detall. Com veureu al vídeo els alumnes van exposar els seus treballs als jurats  i al públic assistent. Es van atorgar 10 premis i tots vam poder comprovar com els alumnes durant tot el matí es van sentir importants i orgullosos d’allò que estaven explicant (va ser un veritable plaer veure l’entusiasme que TOTS els alumnes desprenien). Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO de com va anar aquesta experiència tan interessant.