3r d´ESO treballa a Tecnologia amb la impressora 3D

Els alumnes de 3r d’ESO van estudiar, al segon trimestre, com resoldre circuits elèctrics aplicant la Llei d’Ohm. Es tractava de calcular el valor dels resistors que calia intercalar al circuit perquè els leds no es cremessin ja que aquests havien d’estar alimentats per un adaptador de 9 Volts i sabem que els leds no poden suportar més de 2 Volts (ni més de 0,02 Ampers). Perquè els alumnes poguessin portar a la pràctica aquesta unitat envers els resistors electrònics vam simular que estàvem construint un xalet on el seu jardí estava il·luminat amb llums de diferents colors. Per augmentar la dificultat dels càlculs vam posar dos tipus de circuits diferents (uns en sèrie i altres en paral.lel) i a més, havien de ser els mateixos alumnes els qui havien de dibuixar el xalet en 3D i els qui havien d’imprimir el seu disseny amb la impressora 3D que tenim al col.legi (utilitzant plàstic PLA). Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO d´aquesta activitat.