Com crear una palmatòria de ceràmica i una espelma 🕯? (Cicle Superior)

Avui, els alumnes de Cicle Superior -5è i 6è- hem realitzat la primera sortida del curs. Per això, ens hem desplaçat fins a la masia de Can Julià, a Sant Esteve de Sesrovires, (Baix Llobregat) per dur a terme dos tallers d’expressió plàstica. Una de les activitats ha estat pintar i coure una palmatòria de ceràmica amb la tècnica rakú* i el segon taller, crear una espelma amb cera natural. Després de tot un any sense gaudir de sortides escolars a l’exterior, els nens estaven molt il·lusionats i motivats durant l’activitat.
*La tècnica RAKU és una tècnica decorativa que es remonta a les antigues civilitzacions japoneses i xineses. Es tractava d’un art per decorar gots i tasses de te per a ser usades en festes i celebracions. La seva ràpida elaboració ens permet conèixer el procés manual, tècnic i màgic de la ceràmica de manera fàcil i atractiva.