Dues alumnes de 1r d´ESO presenten un projecte sobre el Cicle del Nitrogen a la fira científica “Galiciencia”

A la Marta Torrijos i a la Marta Cruz els va interessar molt el tema que van fer a l’assignatura de Naturals sobre el Cicle del Nitrogen  i sobre l´aquaponia. El Nitrogen és imprescindible per la vida dels éssers vius però aquests no el poden capturar directament de l’atmosfera. Perquè  arribi als éssers vius és necessari que es porti a terme tot un cicle al subsòl  mitjançant bacteris nitrificants.  És així com finalment el Nitrogen arriba a les arrels de les plantes en forma de nitrats (NO3), i com  després els animals herbívors l’incorporen a la  cadena tròfica.  L´aquaponia consisteix en conrear plantes sense terra ja que aquestes  s´alimenten de l´aigua  d´un aquari, de forma que les plantes reben aliment dels excrements dels peixos i aquests veuen com les plantes les depuren l’aigua de l’aquari.  Les nostres alumnes van construir un sistema d´aquaponia i el van presentar a la fira científica “Galiciencia” on alumnes de tot l´Estat presenten els seus treballs de recerca. El primer premi consisteix en 1000 € per a preparar una recerca científica. Que tinguin molta sort!. Si cliqueu aquí podeu veure el vídeo que van filmar per a adjuntar-lo al formulari d’inscripció .