4 alumnes d’ESO guanyen el 1r Premi de la Mostra Nacional de Treballs de Recerca

Els passats 22-23 i 24 de març el Jiawen Ji, el Carlos Hernández, la Ivet Pendon i la Selma Fernández van guanyar el  PRIMER PREMI EXPORECERCA JOVE 2018 (particpar a una Fira Internacional de Ciència a Polònia) amb el seu treball de recerca sobre els problemes dels cotxes elèctrics . ENHORABONAAA!!! Si cliqueu damunt el títol podreu veure un vídeo d´aquest treball tan interessant.

Davant els 2 problemes mediambientals que té el cotxe elèctric (bateries contaminants i contaminació indirecta de CO2 mitjançant les electrolineres) aquests alumnes van presentar una alternativa totalment ecològica que consistia en substituir les bateries per Cel.les PEM que no contaminen gens i substituir la dependència d’electrolineres contaminants per  la creació d’un cotxe elèctric que fos totalment autosuficient de forma que generés la seva pròpia electricitat mitjançant plaques termoelèctriques ( efecte Seebeck). Es tracta d’ uns generadors que creen electricitat quan hi ha diferència de temperatura entre les seves dues cares. Les van situar al sostre del cotxe i van mesurar l’energia creada realitzant 3 experiments : un amb el cotxe en moviment viatjant als Pirineus, y dos amb el cotxe aturat (amb altes temperatures a l’exterior i amb baixes temperatures a l’exterior). El resultat va ser molt positiu i els alumnes van defensar aquest resultat amb tanta passió i encert davant els jurats que aquests els van concedir el PRIMER PREMI EXPORECERCA JOVE 2018. El premi consisteix en una participació a la Fira Internacional de Ciència de Gdynia (Polònia) per a exposar el seu treball.

Enhorabona a tots , però especialment als alumnes que s’han compromès amb el treball d’una forma magistral (han treballat dissabtes i diumenges)  i sobretot als pares que han col·laborat i participat amb el treball d’una forma admirable facilitant i ajudant en qualsevol tasca relacionada amb el treball.