2 alumnes d’ESO participen a la Mostra Nacional de Treballs de Recerca Escolar

Els passats 22-23 i 24 de març l’Andrea Vílchez i el Marc Gabaldá van estar defensant  a Barcelona el seu treball davant els jurats de L’Exporecerca. La seva recerca consistia en  encendre de forma inalàmbrica les bombetes de casa fent servir una mena de router d’alta potencia equipat amb el sistema ressonant de Tesla . Si cliqueu damunt el títol podreu veure un vídeo d’aquest treball tan interessant.

Sovint veiem que podem enviar electricitat sense cables a través dels routers o dels mòbils però el Marc i l´Andrea s’han demanat perquè això mateix no és podria fer per a alimentar la nevera, la televisió , la rentadora o el llum de la nostra habitació. El resultat del treball ha estat molt interessant ja que aquests dos alumnes han demostrat que amb una bobina de Tesla si que es podria fer. El problema és que els senyals dels routers envien són molt febles ja que no estan sincronitzades amb el receptor (són omnidireccionals) però Nikolai Tesla va inventar un sistema de transmissió inalàmbrica totalment sincronitzat que aprofitava el 80 % de l’energia enviada. El Marc i l’Andrea van demostrar a la passada Exporecerca Jove 2018 que amb aquest sistema sí que es pot encendre una bombeta sense cables. Enhorabona a aquests 2 alumnes ja que van defensar el seu treball davant els jurats amb molta convicció i encert tal com es veu al vídeo de sota. També mostrar l’agraïment als seus pares ja que en tot moment van estar disposats a col•laborar amb tot el relatiu a aquest treball. Gràcies !!!!