3r d´ESO intervé plàsticament al carrer per a treballar el concepte de “surrealisme urbà”.

A l´assignatura d´Educació Visual i Plàstica estem estudiant una variant del moviment artístic surrealista caracteritzat per a actuar al carrer (surrealisme urbà). Es tractava que els alumnes intervinguessin artísticament al carrer modificant alguns elements urbans amb un criteri d´orde surrealista. Durant tot un dia (el divendres 16-1-2016) l´entorn de l´escola va adquirir un caire irracional i oníric (surrealista) extremadament divertit.

El surrealisme urbà és un moviment artístic que va més enllà del surrealisme pictòric que coneixem, ja que substitueix la tela on els surrealistes pintaven per la pròpia realitat urbana. Deixant volar la seva imaginació aquests artistes modificaven una realitat urbana (que és racional i lògica) per a crear una nova realitat ara plena d´irracionalitat i de fantasia onírica. En realitat es tracta d´un procés semblant al que utilitzem cadascú de nosaltres quan somniem ja que construïm uns relats extremadament fantàstics utilitzant elements de la realitat als que hem desproveït de qualsevol lògica racional. Perquè es pugui entendre millor en que consisteix aquest moviment artístic a continuació mostrem algunes fotografies:

dd

surrealisme1
Arte-Urbano11

StreetArt2 tumblr_inline_mxqxesrHsj1s590xj

Arte urbano 2 arte-callejero-obras-arte-mejor-07

192 28-piezas-de-arte-urbano-que-deberían-ser-consideradas-como-obras-maestras-1

Cal felicitar a tot el grup ja que han treballat amb molta dedicació i entusiasme. A sota us mostrem unes imatges  perquè us pugueu fer una idea de com va anar aquest treball.