2n d´ESO fa una pràctica sobre “generadors en sèrie i en paral.lel”

Dins l´assignatura de Tecnologia els alumnes de 2n d´ESO han vist de manera experimental les diferències que hi ha entre associar generadors en sèrie o  associar-los en paral.lel.  Al fer-lo en paral.lel es sumen els ampers mentre que si es fa en sèrie es sumen els  voltatges. Es tractava  de posar  en funcionament un  brunzidor que  necessitava 1 Volt per a funcionar, un led groc que necessitava 2V  i un led blau que necessitava 2,5 V.  Com una única  pila (de les 3 que els alumnes havien de construir) només donava 1V aleshores només podia activar el brunzidor  amb la qual cosa el alumnes havien de posar 2 piles en sèrie  per a poder encendre el led groc (s´obtenien 2V), i  3 piles en sèrie per a poder encendre el led blau (s´obtenien 3 V).. Degut al problema del Còvid en comptes de fer les pràctiques per parelles les vam fer individuals i així els alumnes no havien de compartir material… Tots els alumnes es van comportar amb molta responsabilitat i la pràctica va sortir mot bé. ..Si cliqueu AQUÍ podreu veure el vídeo d´aquesta pràctica.