1r d´ESO fa un projecte sobre el procés tecnològic

A 1r d´ESO hem treballat un projecte on l´alumne ha d´aplicar i conèixer tota una sèrie de continguts relacionats amb l’assignatura de Tecnologia. Concretament es tractava d´estudiar quines són les fases de qualsevol procés tecnològic posant especial atenció a la fase de dibuix tècnic ja que els alumnes han de saber dibuixar i interpretar dibuixos en el sistema dièdric de representació. Partint d´un problema (la falta de nius que tenen els pardals a les ciutats degut a la proliferació de places dures que no tenen arbres) els alumnes ha hagut de trobar solucions dissenyant i construint un niu de fusta (seguint totes les fases del procés tecnològic). Un cop construït vam anar a un parc a penjar-los (fase final del procés tecnològic) amb l’objectiu que els alumnes entenguessin de forma significativa que la majoria d´ objectes tecnològics intenten solucionar o mitigar problemes del nostre entorn. Si premeu AQUI podreu veure un vídeo d’aquest projecte . També agrair als alumnes el bon control actitudinal que van demostrar en tot moment i especialment en la sortida que vam fer per a penjar els nius ja que aquestes conductes responsables són les que permeten que en el futur es puguin fer pràctiques cada cop més complexes i emocionants.