Els alumnes de 4t d’ESO treballen amb el processador 7447-LS que decodifica els nombres en binari per a mostrar-los en un display de 7 segments

Dins l’assignatura de Tecnologia hem estudiat de forma pràctica com funciona aquest xip decodificador. Els alumnes han pogut comprovar com és capaç d’il·luminar un display de 7 segments un cop ha processat la informació (en binari) que li entra per les 4 potes de l’esquerra.

display2

Tal com vegeu a l’esquema superior per les 4 potes de l’esquerra (A,B,C,D) podem introduir (en sistema binari) els nombres del 0 al 9. El xip reconeix cada nombre i és capaç de deduir per quines de les 7 potes de la dreta haurà d’enviar corrent perquè s’il•lumini aquest mateix nombre al display (cada pota de sortida va connectada a un segment del display). En definitiva, aquest processador ha estat capaç de convertir un nombre en binari format per 4 dígits (ABCD) en un nombre decimal utilitzant els 7 segments lluminosos d’un display.

Per a veure com ha anat la pràctica a sota podeu veure un vídeo.