3r d´ESO realitza un taller sobre l´energia de les piles.

Com a l’assignatura de tecnologia estem estudiant el tema de l´electricitat aplicada al motor elèctric, hem assistit a un taller on els alumnes han pogut experimentar sobre aquest tema. En concret, s´han fet 5 grups i cada grup a treballat una manera diferent de crear electricitat.

Dues de les pràctiques que hem fet han consistit en crear electricitat químicament (piles) utilitzant diferents electròlits ( en un cas han fet servir un àcid suau i en l´altre un electròlit a base d´aigua i sal). Un tercer grup ha obtingut electricitat fent servir una cel.la Peltier i ha comprovat com la diferència de temperatures entre les seves dues cares generen electricitat (han escalfat aigua per a comprovar que quant més calor hi hagi a una de les cares més electricitat es genera). Altres alumnes han pogut experimentar com es pot obtenir electricitat a partir de les piles de combustible (en aquest cas el combustible ha estat l´hidrogen). Prèviament, però,  han hagut d´obtenir hidrogen de l´aigua aplicant electricitat a l´aigua (hidròlisi) de forma que aquesta trenca els enllaços de la molècula i separa l´hidrogen per una banda i l´oxigen per l´altra. Ja només queda capturar l´hidrogen que surt i introduir-lo dins la pila de combustible perquè aquesta ens generi electricitat. El darrer experiment ha consistit en comprovar que a partir d´una bateria o acumulador també es pot obtenir electricitat (han creat una bombeta casolana fent servir una mina de grafit que s´ha posat incandescent).
A sota podeu veure com funciona la pila d´hidrogen (introduint oxigen i hidrogen es genera electricitat i aigua). També us mostrem  un vídeo perquè us pogueu fer una idea de com va anar aquest taller.