3r d´ESO experimenta per a entendre com funciona un motor elèctric

Després d´explicar teòricament com funciona un motor elèctric els alumnes han fet una pràctica per a  acabar d´assimilar  com funcionen aquets tipus de motors. Si premeu damunt el títol podreu veure un vídeo.

La pràctica  en realitat consta de 3 parts  ja que  primer es construeix un electroimant, després  un motor elèctric casolà i finalment un motor elèctric real.  D’aquesta manera els alumnes poden comprovar que el motor elèctric en realitat es basa en la interacció de  d’imants  permanents i elèctrics.  Les forces d’atracció / repulsió que generen els imants creen un moviment rotatori que són la base d’aquest tipus de motors. S’anomenen elèctrics perquè els electroimants han de ser activats amb electricitat i per tant en el moment que l’alimentem amb electricitat es creen les forces interactives que fan girar el motor.

A continuació podeu veure un vídeo de com ha anat aquesta experiència.