Tres alumnes d´ESO estudien les centrals nuclears

El Miquel, el Dani i el Xai són tres alumnes de 2n d´ESO que volen presentar el treball de recerca que estan fent (envers les centrals nuclears) al concurs “Exporecerca Jove” que es celebrarà el proper 17 de març a Barcelona (en aquest concurs participen escoles de tot l´estat i de l´estranger)

Es tracta d´analitzar l´aigua d´un riu on s´aboqui aigua d´una central nuclear per a comprovar si riu avall es localitzen restes radiactius (com el triti). En cas que es pugui verificar que l´aigua del riu estava tritada aleshores això podria arribar a ser un problema greu ja que aquesta aigua es faria servir per a regar aliments que després nosaltres consumiriem. Aquí us mostrem unes imatges referents a la sortida que aquests tres alumnes van fer a la central nuclear d´Ascó per a recollir mostres d´aigua que enviaran a analitzar a un laboratori especialitzat en detectar elements radiactius.