2n d’ESO comprova que els imants generen (indueixen) electricitat.

Per tal de demostrar que els imants generen energia (la indueixen) els alumnes de 2n d’ESO han construït un generador magnètic casolà utilitzant imants de neodimi. Aquesta pràctica s’emmarca dins el tema relacionat amb l’electromagnetisme que s’estudia a la matèria de tecnologia. Si cliqueu “continua llegint” obtindreu més informació…

Es tracta d’introduir un imant dins un tub. Al tub li enrotllem per fora fil elèctric (creem una bobina) de forma que quan fem moure l´imant aquest “traspassarà” (induirà) corrent al fil enrotllat. Aquest fil conduirà el corrent fins un led per poder a comprovar que cada cop que es mogui l’imant el led s’il·luminarà. Un cop els alumnes van construir aquest generador casolà (van sortir al parc a enrotllar la bobina) després es tractava de veure com el mateix sistema (ara en versió industrial) també produïa electricitat. Per a comprovar això els alumnes van posar una hèlix a un generador de forma que al bufar es movia una bobina envoltada  d’imants i també es generava electricitat (també s’encenia el  led).

Aquí us deixem un vídeo perquè pugueu veure en que ha consistit aquesta pràctica.