Teatre a l’escola

EL TEATRE

Lloc: Escola
Horari: divendres de 17h a 18h

Una proposta didàctica per treballar les habilitats comunicatives

El teatre és l’eina ideal per ajudar l’infant a comunicar-se en el sentit més ampli de la paraula, no només amb el públic, sinó també amb els companys i amb els monitors. A més, l’ajuda a desenvolupar-se en molts aspectes durant la seva etapa de creixement*.

EL CURS

Proposem un curs dividit en dos grans blocs:

• En el primer, es realitzarà 1 SESSIÓ SETMANAL (de 1 hora, els divendres de 17h a 18h) amb exercicis teatrals: sessions de veu, cos, creació de personatge, improvisació, jocs, tallers, etc. Aquests no només ajudaran a l’infant a conèixer el món del teatre sinó també a conèixer-se ell mateix.
  • En el segon bloc, es prepararan DUES REPRESENTACIONS, una per Nadal i l’altra per final de curs. Aquestes obres escrites pels monitors/es es realitzaran amb l’objectiu de mostrar el procés d’aprenentatge i crear així un vincle entre la família i el teatre**

GRUPS

El curs va dirigit als alumnes de 1r de primària a 3r d’ESO. Així doncs, es repartiran per franges d’edats per tal de poder treballar millor segons les necessitats de cada grup:
  • PETITS: 1r, 2n i 3r
  • MITJANS: 4rt, 5è i 6è
  • GRANS: 1r, 2n i 3r d’ESO

– Es requereix un mínim de 10 alumnes per grup.

* Què aporta doncs el teatre als nens i nenes?

• Augmenta l’autoestima i la seguretat en sí mateix.
  • Millora en la convivència i el treball en grup.
  • Coneixement i control de les emocions i sentiments.
  • Incorporació de pautes de disciplina.
  • Aprenen a ser constants en les tasques a realitzar.
  • Millora en la sociabilitat, especialment en aquells nens i nenes que presenten dificultats per a comunicar-se amb els altres.
  • Estimula la creativitat, la imaginació i la espontaneïtat.
  • Major consciència dels propis sentits i com utilitzar-los.
  • Apropa transversalment coneixements d’altres àrees i coneixements com ara el llenguatge, l’art, la història, la música….
  • Millora en la capacitat d’atenció i de memorització.

** El teatre com a vincle familiar

La família juga un paper important durant tot l’any ja que acompanya l’alumne durant el transcurs del curs, ja sigui amb la memorització del guió, amb la creació conjunta de vestuari i decorats i sobretot, assistint com a públic a les representacions.

Xat
Vols contactar amb nosaltres?