Un viatge a la Prehistòria a les Coves del Toll (C. Superior)🐾

Aquest dijous, els alumnes de Cicle Superior, 5è i 6è, hem fet un viatge al període més llarg de la Humanitat: la Prehistòria. I no hem utilitzat pas una màquina del temps!!! Ben a prop de casa nostra, a Moià, hi ha un jaciment arqueològic meravellós. Amb autocar, doncs, hem fet la visita al Parc Prehistòric de les “Coves del Toll”. Per grups, hem entrat, primer uns, a dins de les coves i hem vist gairebe totes les galeries i els jaciments que els arqueòlegs encara estan investigant. Allà ens han explicat com era la vida dins de les coves i ens han ensenyat rèpliques de materials i animals de l’època.
Més tard, i a dins d’una cabana neolitica hem pogut observar diferents objectes reals (ossos, cordes naturals, cranis, silex…) així com ens explicaven l’evolució de l’ésser humà i les eines que van anar descobrint en cada etapa. Ens ha agradat moltíssim com la monitora, amb un tros de sílex i metall, ha creat foc. Després, hem confeccionat un sarró amb pell d’animal, fil i agulla que ens hem emportat cap a casa.
I, per últim, abans de retornar a l’escola hem visitat el Museu Arqueològic i Paleontològic de Moià per comprovar totes les troballes humanes i materials extretes de la Cova.
Ara ja sabem més coses de la Prehistòria!!