Els alumnes de 4t han practicat amb el xip 7447 Decoder bin to 7 Segments

Dins l’assignatura de Tecnologia hem estudiat de forma pràctica com funciona aquest xip decodificador (7447-LS). Els alumnes han pogut comprovar com és capaç d’il•luminar qualsevol nombre en un display de 7 segments un cop ha processat la informació (en binari) que li arriba. El xip reconeix cada nombre segons hagin ceros o uns als 4 bits (BCDA) d´entrada, i també és capaç de deduir per quines de les 7 potes de sortida haurà d’enviar corrent per tal d´il•luminar aquest mateix nombre al display (ara ja en Sistema Decimal/7 Segments). Si per les 4 potes de la dreta A,D,C,B, per exemple  introduïm (utilitzant els 4 polsadors) el 8 en binari (1-0-0-0) , aleshores el xip reconeix que es tracta del 8 i s´encarrega d´enviar corrent selectivament per les potes de l´esquerra perquè aparegui el 8 al display. Si premeu AQUI podreu veure un vídeo d’aquesta pràctica .