Dos alumnes del Col·legi Bertran guanyen el 1r premi a l ‘Exporecerca Jove

ER 2015 - 7Els alumnes premiats són la Carla Forné i el Pau Macias. Aquests dos alumnes han treballat molt dur (en hores extra-escolars) per poder realitzar aquest treball de recerca que girava al voltant de com implementar un sistema de biogàs a un càmping de forma que a partir dels excrements dels campistes es pogués obtenir gas per cobrir les necessitats d’aigua calenta, de cuinar i de calefacció de l’habitatge del propietari del càmping.

A sota us mostrem imatges del seu experiment que va consistir en construir 3 biodigestors de fusta (treballant a diferents temperatures) per a omplir-los de material fecal que ells mateixos van anar a recollir a una granja. Passats uns 60 dies de digestió anaeròbia van poder comprovar (tal com es veu al vídeo) que els excrements de vaca havien produït gas metà (concretament 0,003 metres cúbics diaris).

Tan sols quedava el lliurament de premis i l’alegria va ser monumental ja que van aconseguir el PRIMER PREMI consistent en viatjar a la Fira Internacional de Treballs Científics que es celebrarà pròximament en Brussel·les per a exposar el seu treball davant els nombrós públic que visita aquesta mostra. Els premis no van acabar aquí ja que també van rebre el PREMI ESPECIAL DEL DIARI ARA consistent en publicar el treball en aquest diari i el premi ESPECIAL DEL PÚBLIC consistent en un diploma i en divers material escolar. ENHORABONA CARLA I PAU !!!!!!.