3r d´ESO treballa a Tecnologia amb la impressora 3D

Els alumnes de 3r d’ESO van estudiar, al segon trimestre, com resoldre circuits elèctrics aplicant la Llei d’Ohm. Es tractava de calcular el valor dels resistors que calia intercalar al circuit perquè els leds no es cremessin ja que aquests havien d’estar alimentats per un adaptador de 9 Volts i sabem que els leds no poden suportar més de 2 Volts (ni més de 0,02 Ampers). Perquè els alumnes poguessin portar a la pràctica aquesta unitat envers els resistors electrònics vam simular que estàvem construint un xalet on el seu jardí estava il·luminat amb llums de diferents colors. Per augmentar la dificultat dels càlculs vam posar dos tipus de circuits diferents (uns en sèrie i altres en paral.lel) i a més, havien de ser els mateixos alumnes els qui havien de dibuixar el xalet en 3D i els qui havien d’imprimir el seu disseny amb la impressora 3D que tenim al col.legi (utilitzant plàstic PLA). Si cliqueu aquí podreu veure un VÍDEO d´aquesta activitat. ... 

Segueix llegint

2n d´ESO munta un generador piezoelèctric

Dins l’assignatura de Tecnologia hem estudiat com els generadors piezoelèctrics poden crear electricitat quan són sotmesos a torsions i pressions.

Per comprovar-lo els alumnes han fet una pràctica on han aconseguit generar electricitat amb les trepitjades d’una sabatilla (han ficat aquest generador a la sola de la sabatilla). Si CLIQUEU AQUÍ podreu veure un vídeo d’aquesta pràctica. ... 

Segueix llegint

4t d´ESO treballa amb el xip 7447LS

Dins l’assignatura de Tecnologia hem estudiat de forma pràctica com funciona aquest xip decodificador. Els alumnes han pogut comprovar com és capaç d’il•luminar un display de 7 segments un cop ha processat la informació que li arriba (en codi binari). El xip reconeix cada nombre segons li arribin ceros o uns als seus quatre pins d´entrada (A,B,C,D), i també és capaç de deduir per quines de les seves 7 potes de sortida haurà d’enviar corrent per tal d´il•luminar aquest nombre al display. Per exemple, si introduim al xip el 8 en binari (1-0-0-0) aleshores el microprocessador s´encarrega de llençar selectivament corrent per les potes de sortida perquè aparegui el nombre 8 al display (ara en Sistema Decimal). Si premeu AQUI podreu veure un vídeo d’aquesta pràctica .  ... 

Segueix llegint

  • Si no s’ha pogut presentar encara la sol·licitud de preinscripció, es pot fer el tràmit del 2 d’abril al 22 d’abril de 2024. En aquest cas seran sol·licituds fora de termini i s’assignaran posteriorment a les presentades en termini. 
  • Tota la informació de com tramitar la Preinscripció i Matrícula per al curs 2024-2025 la podeu consultar en aquesta pàgina: sol·licitud  del  formulari  de  preinscripció,  calendari  i dates  a tenir  en  compte  i documentació  i criteris…Les famílies interessades en conèixer el Projecte Educatiu del nostre centre encara poden sol·licitar una entrevista personalitzada: SOL·LICITAR ENTREVISTA PERSONALITZADA

 

 

Preinscripció curs 2024-2025
5 de març de 2024 Oferta inicial places escolars
del 6 al 20 de març de 2024 Inici preinscripció Ed. Infantil i Primària
del 8 al 20 de març de 2024 Inici preinscripció Ed. Secundària
fins al 22 de març de 2024 Termini Presentació documentació acreditativa
del 2 al 22 d’abril de 2024 Presentació de sol·licituds fora de termini
21 d’abril de 2024 Llistat de sol·licituds amb puntuació provisional
del 17 al 22 d’abril de 2004 Presentació de reclamacions al barem assignat
25 d’abril de 2024 Llistat definitiu de sol·licituds amb la puntuació
30 d’abril de 2024 Sorteig per resoldres sol·licituds empatades
2 de maig de 2024 Llista ordenada definitiva de sol·licituds
9 de juny de 2024 Oferta final de places escolars
10 de juny de 2024 Llista d’alumnes admesos i llista d’espera
del 18 al 26 de juny de 2024 Matrículació Ed. Infantil, Primària i Secundària

 

 

Tots els tràmits es fan de manera telemàtica. Per tant, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar. ... 

Segueix llegint

A la recerca dels Ous Perduts (Ed. Infantil)

Dimecres a la tarda, els pollets, micos i elefants van rebre una carta del conillet de Pasqua on se’ns demanava la nostra ajuda per al dia següent. Ens esperava al bosc per anar a buscar els ous de Pasqua que havia perdut. Dijous, no ho vam dubtar i vam anar tots cap allà a ajudar-lo. Després d’esmorzar, vam tornar a rebre una altra carta on ens explicava que ens havíem de dividir en 9 grups i buscar l’ou corresponent que ens havia destinat per cada grup. Eren diferents tipus d’ous i cada grup n’havia de reunir 5.Una vegada trobats, ens anaven arribant

diferents activitats per treballar-les cooperativament: construcció de paraules, descartar lletres per formar altres paraules, trencaclosques… tot estava relacionat amb el vocabulari que durant aquesta setmana hem estat treballant a classe enrelació a la Pasqua.  ... 

Segueix llegint

De visita al Poble Espanyol (C. Superior)

Els alumnes de 5è i 6è hem realitzat la darrera sortida d’aquest 2n trimestre al Poble Espanyol de Barcelona. A partir d’una cursa d’orientació, i seguint les indicacions dels dinamitzadors de l’activitat, els nens i nenes s’han endinsat en la recerca dels petits secrets i enigmes que amaga el recinte visitat. El Poble Espanyol és un espai únic que recrea l’ànima d’Espanya. Passejant per carrers i places amb la millor arquitectura popular del país, hem viscut des de dins la gran diversitat de la nostra cultura. De l’emoció de les festes populars a l’artesania en viu i l’art contemporani. Al finalitzar ens hem tornat a trobar i hem explicat com ha anat la recerca i descoberta d’aquests petits secrets. Ens ho hem passat de meravella! ... 

Segueix llegint
Xat
1
Vols contactar amb nosaltres?